...

søndag 25. april 2010

Eventyr...


I ettermiddag har eg måla den største kassa i gangen. Ho var original blå/grå. Men var litt mørk? Har vurdert å måle henne sidan ho kom i hus, men har litt vanskeleg for å tilføre farge på gamle ting... Etter eit tynt strøk kvitmåling, shabba eg henne med sandpapir, og svartmåling. Teksten er fransk, og betyr eventyr. Eg er fornøgd etter endt økt. Eg har også måla ferdig skåpa på badet, som har venta på finishen i to månedar... Ting Tek Tid :) Men det blir til slutt... Kjem tilbake til badet i løpet av veka, for dei som er interessert! Og så måtte peonane få lov å vere med på desse bilda også. Så vakre og inspirerande, at eg berre smiler :)




Ynskjer dokke alle ein vakker kveld,
og ei flott ny veke!

Elin :)

18 kommentarer:

  1. Du er kjempe kreativ..
    Vart veldig fint!!

    Ha ein vakker kveld, kjære Elin :-)

    SvarSlett
  2. Den ble jo kjempe fin. Flink du er...

    Ha en fin kveld

    Tove

    SvarSlett
  3. Vakre bilder fra deg, som alltid! Jeg bare elsker peoner - noen av de vakreste blomstene jeg vet om:o))
    Disse kistene dine var veldig vakre slik de var. Tror jeg ville ha ventet med å male dem:o))
    Ønsker deg en flott uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Kistene/ kassene var utrolig vakre og tøffe på samme tid. Har selv flere kister som jeg elsker, bruker de både til bord og oppbevaring. Den ene har jeg fått av en dame som skulle ofre den til bålet.... skrekk og gru. Ha en nydelig uke... klem

    SvarSlett
  5. Det ble knallfint!!! For et nydelig bilde...♥

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar :)

    Så utrolig fint det ble! Så kreativ du er og så moro med franke ord utover de mest vanlige :)

    Peoner er vakre!! Vi har nå en nymalt uthusvegg hvor jeg skal plante under, valget står mellom hvite peoner eller hvite roser. Tror kanskje det blir ei klatrerose som kan sno seg oppover veggen :)

    Ha en fin søndagskveld videre :)

    klem

    SvarSlett
  7. Så fin den vart :) Peoner er vakre blomster som gir masse glede og sjarm. Ha en fin kveld. Klem fra me!

    SvarSlett
  8. Bare LEKKERT..
    Så flink du er.. Ble utrolig fin finish, ser ordentlig gammelt ut... KLememr

    SvarSlett
  9. Så utruleg vakkert! Du er berre så FLINK!

    Ynskjer deg ei flott og kreativ veke.
    (...og HEIA Aafk!!)

    Klem, Regina

    SvarSlett
  10. Den ble kjempe fin! Du er utrolig flink Elin!

    Ha en fin Søndag videre og ei solfyllt uke!

    Klem vivian

    SvarSlett
  11. Den ble så nydelig så nydelig!!ღ Lekkert med peoner, har 2 i hagen, og jeg håper de har overlevd denne vinteren!ღ Gleder meg til å se hvordan skapet ble :)
    Takk så mye for din koselige hilsen hos meg, alltid så godt :)
    De beste ønsker for kvelden og starten på en ny herlig uke!ღ
    Goe klemmer fra meg
    Anki

    SvarSlett
  12. SÅ vakkert.. :)
    Du er til stor inspirasjon, vennen :)

    Ha en super ny uke :)

    Klem fra Svingen :)

    SvarSlett
  13. den ble kjempefin Elin..av og til er det litt skummelt å male..men dette ble jo helt supert resultat ;)
    tror jeg må se om jeg finner meg noen peoner imorra..må til bya til tannlegen..ja for ho fant et lite hull sist..men hadde ikke tid å ta det da.. :(
    kos deg med prosjekta dine Elin..
    god klem til deg..
    Anne♥♥♥

    SvarSlett
  14. Så fin den kassen ble! Der tenkte du lurt...slik du malte, pusset og brushet den. Herlig tekst også da ;)
    Nå ble jeg jammen inspirert til å gjøre noe lignende med rokokko-stolene som jeg skal trekke om og male karmen på. Hmmm..kanskje to strøk med grå/blå maling og så et tynt lag over og så pusse ?..var det slik ? jammen lur du Elin ;)tror jeg må kaste meg over dèt prosjektet imorgen den dag rett og slett :)) Takk :))

    God klem fra Line

    SvarSlett
  15. ..og kanskje kan jeg finne et fint stoff i den sarte rosa fargen som er så nydelig. Fra peoner, magnolia, epleblomster eller lignende. Hmm..ga meg noe å tenke på der du ;)

    SvarSlett
  16. Du er så flink med sånt, vennen! Og så kjempefine bilder igjen...
    Er så opplagt e, har fått sove ut hihi.

    Ja, var han ikkje søt i kjole vel? ;)

    Klem klem

    SvarSlett
  17. Jeg er også veldig skeptisk til å male gamle ting, men kassa di ble kjempefin! :)

    Ønsker deg en fin start på ei ny uke!
    Klem

    SvarSlett
  18. Kjære Elin, når har jeg vært inne på sidene dine og kost meg - så vakkert og flott alt du gjør! Ønsker deg en glad uke:-) Klem fra Laila

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!