...

tirsdag 28. desember 2010

Romjulsdraum...















Til alle dokke som er trufast innom Draumesidene. Eg vurderer veldig framtida til bloggen i desse dagar; det er noko med eit nytt år. Ein ser tilbake, og gjer opp rekneskapen for siste tolv månedane. For min del er det godt å gå ut av 2010, og få blanke ark - igjen. Enn så lenge håper eg at desse bilda frå soverommet fell i smak. Romjula er ei merkeleg tid, litt trist for att julaften er over, men så god når ein kan nyte vakre dagar, slik som eg kan gjere. Men kvar vegen går vidare, er eg veldig usikker på. Januar skal brukast til å samle krefter, men også jobbe litt. Eg har ein draum om å snu denne mørkaste, tyngste månaden om til noko kreativt og vakkert. Om eg lukkast? Tida vil vise. 


Tenk gode tankar, det gjer så godt for kropp og sjel! 





27 kommentarer:

  1. Hei Elin!
    Håper julen har vært fin:-) Nydelige bilder! Du er så kreativ:-)
    Skjønner godt at du "revurderer" bloggen, det er mye jobb og det tar mye tid. Personlig syns jeg alikevel bloggen gir meg mye, det er et sted jeg kan utfolde meg og dele med andre, og det er fint med alle tilbakemeldingene. Det eneste jeg kan gi deg av råd er at jeg syns du skal beholde bloggen hvis du skal kaste deg ut i det kreative:-) Da er det nemlig en stor fordel å være "i miljøet", hvis du skjønner. Uansett hva du velger er jeg sikker på at det blir ritkig for deg! Ønsker deg en kjempefin romjul!
    Klem jeanette:-)

    SvarSlett
  2. Kjære, Elin!
    Uansett hva du bestemmer deg for med tanke på videre blogging eller ikke, så vil jeg du skal vite at jeg har satt veldig stor pris på alt du har gitt - så langt. Sjølsagt håper jeg at du fortsetter, men den bestemmelsen er det du sjøl som må ta. Du må gjøre det som føles best for deg, så får vi andre være takknemlige og glade for det du allerede har gitt oss gjennom ord og bilder.

    Nyt de siste dagene av 2010, og lykke til videre - uansett hvilket valg du tar.

    Romjulsklem.

    SvarSlett
  3. Hei Elin.. vet ikke helt hva jeg skal si jeg..blir litt trist når jeg hører sånt men uansett hva du bestemmer deg for så ønsker jeg deg kjempemasse lykke til.Et flott bilderas du viser,for ei flott hylle med mange flotte ting å hvile øynene på...Sukk..du kan det der altså.Jeg er også litt trist over at julaften er over..den går så fort..Ønsker deg fortsatt en riktig god romjul.Klem fra Karin

    SvarSlett
  4. Hei kjære Elin :)
    Er veldig enig med Jeanette skriver :) Blogging tar mye tid, og du må kjenne på det om du har tid og krefter til å fortsette… Liker bloggen din veldig godt ♥ så jeg håper du fortsetter :) nydelige bilder du tar, en stor inspirasjon å komme hit til deg ♥ Ønsker deg i alle fall en fortsatt fin romjul og nyt dagene, stor klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Vakkert og innbydende, Elin. Alltid så flott layout og forseggjorte innlegg hos deg. Den hylla var jo bare herlig da! :) Nyt juledagene!

    SvarSlett
  6. Kjære Elin,
    eg blir alltid litt tung og trist i romjula. Det skjer kvart år, og eg har slutta å spekulere på kvifor det er slik. Kanskje er det slik du kjenner det også? Når det er slik, prøver eg å nyte augneblinken, og små gleder, og ikkje tenkje for mykje framover. Eg er sikker på at når det nye året er kome, og kvardagene vender tilbake, vil du klarare sjå vegen vidare.

    Alt godt til deg, kjære Elin.

    Stor romjulsklem frå Regina :)

    SvarSlett
  7. Hei du godeste gode Elin!!
    Jeg håper du har det bra og nyter av denne tiden også ,))
    Ja man blir litt "tenkende" i disse tider, man avslutter noen fulleark, noen ikke helt ferdige men uansett så må man ta fatt på nye blanke ... så sant så sant♥ Noen ganger er det også godt å begynne helt med blanke ark ;))
    Jeg håper alikevel at du fortsetter med dette gode du gjør, du er en stor inspirasjonskilde for veldig mange av oss!♥ Du deler om deg av både glede & varme!!!♥
    Bildene dine er så utrolig vakre, de har "liv" kjære venn ;))
    Jeg må si jeg blir lei meg om du slutter, men jeg forstår deg også om det tar for mye av krefter & tid.. Er nok enig med Jeanette ;)
    Vakre stemningsfulle bilder i dag (som alltid) ♥
    Mange varme goklemmer sendes deg,
    din venn Anki

    SvarSlett
  8. Ja, det er vemodig når julaften er over. Vi jobber slik inn mot denne dagen, og så går det hele altfor fort!
    Behold bloggen, men gjør kun innlegg når du kjenner lysten.
    Tenk på alle oss som gleder oss over arbeidet du gjør her.
    Nyt romjulen....og husk å nyte nyttårsaften. Det skal jeg. klem

    SvarSlett
  9. mange flotte bilder av vakre skatter..du har jo huset fullt av vakre gamle saker :)
    ..ønsker deg alt godt for det nye året Elin..gleder meg til å følge deg på veien.. :)
    god romjulsklem til deg fra meg..
    Anne♥

    SvarSlett
  10. Takk alle saman! Og Regina, eg veit kva du meiner. Eg har alltid fått ein slik reaksjon etter julaften. Men kanskje er det sunt også? Å reflektere over det som ligg bak oss, og prøve å setje nye mål for tida som kjem? Eg brukar mykje tid på bloggen, og denne tida kunne eg brukt til noko anna? Hm... Tankar som er der berre. Hadde over 600 unike treff i døgnet inn mot jul, men hadde stadig færre kommentarar. Kommunikasjonen uteblei. Eg prøver å halde oppe tempoet, men nakken vil rett og slett ikkje... Vi får sjå kva som skjer.

    Takk igjen til alle dokke som har lagt att kommentarar i dag. Ekstra godt! No skal eg ta meg eit glas solo, og kule an ;)

    Stor romjulsklem frå Elin!

    SvarSlett
  11. Hei Elin! God romjul! Her i huset har feber og forkjølelse herjet siden andredag og satt en stopper for uteliv og familieselskaper.
    Men heller feber enn oppkast, sier bare jeg :)

    Lufta har som normalt gått ut av juleballongen, og tankene kverner om det vi fikk til i året som gikk, det som aldri ble noe av, det som har vært godt og fint, det som kom av ulykke og smerte, og så tankene om hvor veien skal gå neste år. Jeg har det slik hvert år, og prøver å la det passere uten for mye drama....men det er lett å miste de positive vyene av sikte...jeg jobber med det :)

    Vet du, jeg drømte jeg var på fotokurs med deg som lærer i natt, og så turte jeg ikke si hvem jeg var....kanskje fordi jeg lette tilbake til min første kommentar hos deg om et vindu:) Og fordi vi lurer på å kjøpe speilreflekskamera utpå nyåret, og fordi bildene dine er så fortellende og fine, og noe å strekke seg mot :)

    Jeg håper du finner ut av hva du skal bruke tida di til, og at du blir fornøyd med valget ditt. Men, rent egoistisk så håper jeg at du beholder bloggen, og slipper et innlegg i ny og ne, heller enn å forsvinne helt. De trenger jo ikke komme like tett, og så får du litt bedre tid til å lage innleggene, og kan kanskje høste innleggsmateriale av det andre du tenker deg å styre med.

    Glad for at du har satt pris på kommentarene gjennom året - det er faktisk noe godt med denne bloggingen, at man kan gi andre positive tilbakemeldinger. Jeg er skikkelig dårlig på det "in real life". Og tusen takk for alle dine gode kommentarer!

    Ønsker deg noen fine dager resten av 2010 - og så kommer 2011 med blanke ark og fargestifter før vi aner det. Jeg skal lage meg ei "draumeliste" for neste år heller enn å lage nyttårsforsetter :)

    Kos deg med Solo - Gult er kult!

    Juleklem fra Moccamamma

    SvarSlett
  12. Hei Elin.

    Nå er jeg ganske fersk i denne bloggverden, men dine sider er veldig spennende å komme innom. Du har så fantastisk flotte bilder av så mange gamle og nostalgiske ting.

    Håper, som tidligere skrevet her, at du ikke blir helt borte fra bloggverden, men kommer med et lite innslag i ny og ne. Det tror jeg er mange som setter pris på selv om kanskje ikke alle legger igjen en kommentar hver gang de er innom sidene :o)

    Men lysta og helsa bør selvsagt komme foran alt. Håper du får det fint resten av romjula og lykke til i det nye året samme hva du skulle finne på!

    SvarSlett
  13. Hei kjære venn!
    Jeg har det akkurat som deg nå som julaften er over. En sitter og reflekterer over livet. Nok en jul uten barn. Sånn er det for meg. Har hatt en dårlig dag i dag...
    en bloggingen går ofte i rykk og napp. Og jeg vurderte en stund om jeg skulle legge ned hele greia. Det er faktisk ikke så enkelt å følge opp kommentarer hele tiden. Og jeg kan se laaangt etter dine besøkstall. Men skjønner hva du mener. Jeg tror det er litt viktig å finne ut av hvorfor en blogger. Hva er det som gir en glede? Jeg har gunna litt på det og funnet ut av blogginga fortsetter jeg meg. Men forandringer blir det fra neste år;) Mer vil jeg ikke si. Thihihi. Så bare på grunn av mine egne egoistiske grunner så håper jeg du fortsetter. For du inspirerer meg! Og jeg setter utrolig pris på vennskapet vårt her og på FB.
    Håper du koser deg også litt i romjula og at du tar noen riktige valg for deg selv.
    God Elinklem!

    SvarSlett
  14. Kjære kjære deg... du må jo ikke tenke på å legge ned denne nydelige bloggen...

    jeg nyter hvert eneste bilde.. denne gangen var intet unntak.. virkelig vakre..

    hvis du beslutter deg for å legge ned bloggen vil jeg savne deg masse..

    klememr 0))

    SvarSlett
  15. Hei, Elin! Så fint at du setter ord på det mange opplever i denne tida; man kan bli både litt "matt" etter strevet mot jul som brått er over, og litt undrende og tenksom mot det nye året vi vet kommer... Er det noe vi kvinner er gode på, så er det å analysere både fortid og framtid... Jeg kjenner i hvert fall selv på at man så gjerne vil være "flink" i alt man gjør; men så rekker man bare ikke over, hvis man skal være flink i alt! Du er jo så fantastisk dyktig med denne bloggen, bildene og teksten, oppdatere hver dag... Skjønner at det tar tid! Selv øver jeg meg på å senke kravene, og har en mann som støtter meg der... ;-) Vel, dette ble langt, uten at jeg har noe klart "budskap" igjen... Håper du forstår likevel;-) Og håper jeg får fortsette å nyte flotte og inspirerende bilder hos deg!

    Klem

    SvarSlett
  16. Håper du fortset-dine bilder og innlegg inspirera☺
    Men ein MÅ jo ville det sjøl og det skal jo ikkje gå utover andre ting.
    Håper du finn blogg gnisten og vil fortsette og dele litt av deg sjøl med bloggverden☺

    Nyt resten av 2010☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  17. Hei Gode Elin!
    Kjenner til følelsen du beskriver.. tror nok vi alle kan bli litt matte etter julaften, og man får tid til å sette seg ned for å samle tankene!

    Jeg håper du blir, og heller tar et innlegg no og da.. når det er lystbetont og når du har tid!

    Du er til stoooor inspirasjon for mange, min venn!

    Ha en fin romjul!
    Varmeklemmer til deg!

    SvarSlett
  18. Kjenner til tankene dine..tror mine er ganske like.. i perioder er bloggen det beste jeg kan sette meg ned med. Jeg føler jeg har tatt bra, bilder, har masse kreativt å dele og blir så glad av det. Andre ganger føler jeg den tar opp masse verdifull familietid, at jeg ikke har noe å komme med og har masse dårlig samvittighet for alle jeg ikke rekker kommentere hos.
    Håper 2011 blir et godt år for deg, kreativt, åndelig og fysisk:) Er det ikke deilig å starte med blanke ark, og vite at alle muligheter ligger foran deg. Du kan klare hva som helst bare du ønsker det hardt nok. jeg heier på deg og bloggen din:)

    Varme klemmer:)

    SvarSlett
  19. Kjære Elin!
    forstår kva du tenkjer..
    fyrst av alt må bloggen gi deg noko..
    at den gir oss noko kjem i andre rekke..
    uansett kva du velge så vil eg seie at det har vore SÅ koseleg bli litt "kjent" med deg her inne..
    Lykke til med vegen vidare (uansett om du lar oss bli med eller ikkje)

    stor Romjulsklem frå meg til deg♥

    SvarSlett
  20. Hei Elin!
    Det slutter aldri å forundre meg over hvor gjennomført hjemmet deres er... i alle fall det du viser :) Du klarer alltid å fange noen ordentlig gode bilder. Uten å kjenne deg får jeg følelsen av at DU er GOD også. Medmenneskelig. Omtenksom. Raus. Og utrolig kreativ! Jeg regner meg vi får se mer til deg på ett eller annet vis uansett hva du velger gjøre med bloggen -og det gleder jeg meg til!
    Vil takke deg for flotte ord hos meg! Å få tilbakemelding på det en skriver (det er vel ofte viktigst hos meg, ikke stor fotokunst der, nei:) ) og/eller bildene/motivet gjør utrolig godt.... Vær du sikker på at de mange som titter innom tar med seg noe videre, men jeg forstår at du tenker på det...
    og Elin; ikke tenk på at januar er mørk... titt ned i snøen... hvit, vakker... det glitrer som om himmelens stjerner har falt ned... eller som om englene har strødd diamanter og krystaller rundt oss... Lyset er der, bare ikke helt som om sommeren!
    Ønsker deg gode romjulsdager...
    Stor klem
    Lise

    SvarSlett
  21. Hei Elin !

    Har bare fulgt deg siden desember måned. Du har en fantastisk blogg :) Tusen takk for nydelige innlegg!
    Blogging tar tid og i tilegg til alt annet som skal gjøres forstår jeg det kan bli for mye! Ta en pause og kom deg til hektene ,så kan du vurdere etter det(bare et forslag )

    Alle lykkeønskninger til deg <3

    Klem Bente

    SvarSlett
  22. hei flotte du!!
    hååååper å se deg igjen i denne nydelige bloggen din etter en liten pause hvor du fokuserer på andre ting!

    nydelige bilder du viser!!

    klem beate

    SvarSlett
  23. Sååååå vakre bilder!!
    Jeg håper for guds skyld at du ikke legger ned bloggen, den er så vakker og inspirerende...samtidig skjønner jeg hva du mener med tiden...og at den ikke alltid strekker til..
    De fleste bloggere har sikkert kjent på denne følelesen, og noen ganger har man verken tid eller ork til å legge igjen ord og hilsner hos andre.. slik er det bare, og det er noe jeg tror de fleste har forståelse for.

    Om du blir borte, håper jeg du kommer tilbake till oss igjen snart;)
    Nyt januar og samle krefter - ta vare på deg selv og dine! Vi er her når du kommer tilbake;))

    Stor romjulsklem!

    SvarSlett
  24. Håper du orker å fortsette men at du tar hensyn til helsen....for det er det viktigste vi har!
    Elsker å besøke din drømmeverden og håper at jeg får mulighet til det i fremtiden også!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  25. Hei Elin!

    Jeg må bare få si at jeg håper du fortsetter blogge. Du har så nydelig blogg med de vakreste bilder... Drømmer meg helt bort i dem noen ganger. Men lekre og gjennomførte blogger sluker også mye tid hos dem som lager den, så jeg forstår deg godt... Alt til sin tid. Håper du lar bloggen ligge der, som en mulighet til å vende tilbake når du har krefter og lyst til å blogge igjen!
    God nyttårsfeiring, Elin
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
  26. Hei Elin!

    Jeg må bare få si at jeg håper du fortsetter blogge. Du har så nydelig blogg med de vakreste bilder... Drømmer meg helt bort i dem noen ganger. Men lekre og gjennomførte blogger sluker også mye tid hos dem som lager den, så jeg forstår deg godt... Alt til sin tid. Håper du lar bloggen ligge der, som en mulighet til å vende tilbake når du har krefter og lyst til å blogge igjen!
    God nyttårsfeiring, Elin
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
  27. Heia:)
    Jeg sendte deg en mail i går kveld, du er utrolig snill:)
    Bruk den tiden du trenger til å komme til hektene, ta vare på deg og dine. Så titter jeg innom som før og drømmer litt, og håper at dagene dine blir gode, og for min egen (litt egoistiske) del at vi ser mer av de vakre innleggene dine også i fremtiden.
    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!