...

torsdag 9. februar 2012

Blacks and whites











Nytt plastikkteppe frå Pappelina, Åhlens. Det kunne godt ha vore litt lenger, men eg trur det får bli slik. Lett å lufte, og superpraktisk fordi ein kan tørke av evt. merker som skulle kome. Eg skal til å lage nytt konsollbord til gangen. Dvs; eg tenkjer... Treng nok litt til tid før eg er klar for snekring. Men eg har mange gode idèar. Og då er det vel berre å la kreativiteten strøyme på? Eg har måla ein dørstokk i dag. Og klarte å stige på den før den var tørka, the story of my life ;) Har som mål å måle ein ny for kvar dag framover. Time will show.

Får stadig mail og kommentarar om kameraet mitt, og ellers spørsmål om fotografering.
Eg føler meg absolutt ikkje kompetent til å svare på slike tekniske spørsmål. Det overlater eg til ekspertane. Tidlegare hadde eg eit Canon EOS 1000D, dei siste dagane er bilda mine tatt med mitt nye kamera, som er eit Canon EOS 7D. Eg brukar ikkje stativ til interiørbilda mine, rett og slett for at eg ikkje har eit slikt feste på toppen for å kunne setje kameraet på høgda. Det nye kameraet er så tungt, at eg leiter stadig etter eit kraftigare og betre stativ. 


Mine råd for gode bilder:

MEST MOGELEG LYS!
Unngå blitz, i alle fall den dingsen som er integrert i kameraet...

REDIGER BILDA,
bruk litt tid på å gjere bilda dine enno betre


OM DU KAN, TA EIT FOTOKURS!
Det er vel verd pengane, dersom du er interessert i å ta
gode bilder! Og så gjer det fotograferinga morsommare :)




Elin



11 kommentarer:

  1. Sort er stilig. Prøver å overtale en av jentene til å ha rom i sort og hvitt.
    Jeg har akkurat vært på foto kurs og det åpnet seg en helt ny verden. Absolutt verdt det. Gleder meg til flere kurs.
    Fin dag til deg
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Flotte bilder...ja det kameraet ditt kunne jeg tenke meg:):)Men prisen var litt ja du skjønner:)
    klemklem

    SvarSlett
  3. Hei Elin!!! Tusen takk for nyyyydelig kommentar inne hos meg! Det er jo akkurat de fantastiske bildene inne hos deg som gjør bloggen så vakker,- i tillegg er det jo selvfølgelig fordi jeg kunne flyttet rett inn i det huset! Alt jeg ser går rett hjem hos meg... I dag har jeg vært på handletur til det nye gutterommet,- og det går også mye i sort og hvitt... kanskje litt vilt til en liten baby :-)))) men nå for vi se om jeg får myket det litt opp.... Ønsker deg en fantastisk dag videre!

    Kari

    SvarSlett
  4. Så snill du er å ta tid til å skrive tips om hvordan ta bedre bilder! :)

    Stripes er min favorit også!

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett
  5. Fint teppe, jeg har også sett etter noe lignende (i svart og hvitt faktisk, ingen skrikende farger:) til å ha under spisebordet. Men har ikke kommet så langt...
    Man lærer mye om foto gjennom blogginga:)

    SvarSlett
  6. Så stilig og gjenmført!

    Ha fin kveld inni fjorden :-)

    SvarSlett
  7. Herlige bilder og tøft teppe!! Bli med på give-away hos meg :)

    SvarSlett
  8. iiiiikkk, så utrolig kult det ble med den sorte veggen! Den smalt skikkelig! Passet veldig godt inn hos deg!!

    Håper du har noen bedre dager nå, og at ryggen din er litt snillere med deg. Ikke så lett å styre det selv men...

    Skræbbis med nytt kamera forresten! Jeg er IKKE misunnelig!! Neida!

    Klem til deg, min venn!


    AW

    SvarSlett
  9. Flott med sort og hvitt hos deg!!!
    Du tar nydelige bilder - og jeg liker så godt måten du redigerer på!! Det er så gjennomført og du har klart å sette DITT preg på bildene dine!! Vakkert!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  10. Vi har et Manfrottostativ - 055XPROB - med M460MG hode. Det ble kjøpt da vi hadde Canon EOS 450D, men det fungerer ypperlig med tenåringen sitt 7D kamera. Det er jo mye tyngre, og L objektivene veier også en del. Maxvekt på dette hodet er 3 kg, og 7D veier ca 1 kg med standardbatteriet - så da har man litt å gå på. Med stativ og fjernkontroll, kan man ta bra bilder i lite lys!

    Hvis jeg må bruke blits inne, har jeg lært et lite triks: Jeg bretter et A4 ark og holder foran blitsen. Da får du mer lys men, unngår de skarpe skyggene. Jeg så engang en som hadde en hvit plastikk-sak som han festet foran blitsen, for å oppnå dette. Jeg aner ikke hva jeg skal søke på for å finne en slik, så jeg har klart meg med arket til nå ;)

    Ønsker deg en riktig fin helg!

    Klem Linnette

    SvarSlett

Kommentarane gir næring til min kreativitet! TUSEN takk for at du lyser opp kvardagen min!